Jak JA się uczę?

 Hejka wszystkim! Dzisiaj chciałabym podzielić się z wami jakie metody uczenia wykorzystuję JA😜 Ogólnie to jestem wzrokowcem, a więc najwięcej zapamiętuję jak coś widzę i mogę sama przeczytać. Uwielbiam robić sobie kolorowe notatki, ponieważ dzięki zakreślaniu czy podkreślaniu łatwiej mi się uczy z tych notatek. Na zajęciach ważne jest dla mnie, aby notować na bieżąco, aby później podchodząc do zaliczenia móc wrócić do tego co było na zajęciach.

Źródło: https://bookland.com.pl/Blog/post/szybka-nauka-jezykow-sposoby-poliglotow

Oto sposoby, z których najczęściej korzystam i przynoszą mi największe rezultaty:

1) Czytanie na głos notatek do lustra - zaczęłam tej metody stosować, odkąd zaczęłam studiować, przez to, że notatek jest zawsze sporo to łatwiej jest mi czytać na głos i zapamiętywać to co powinnam. Dodatkowo lubię przemieszczać się po pokoju, czy też gestykulować rękoma. Zaczęłam sobie myśleć, że może jednak nie jestem tylko wzrokowcem, ale i również kinestetykiem, ponieważ poprzez ruch łatwiej mi coś zapamięta.

2) Czytanie notatek i zapisywanie w brudnopisie tego co przeczytam, to trochę akurat długotrwały proces, więc przy dużej ilości stron, niezbyt się sprawdza. Natomiast jak uczę się jakiś słówek z języka obcego to ta metoda jest bardzo przydatna.

Te sposoby tyczą się jak muszę wykuć typowo teorię. Wiadomo, że to co jest praktyczne to wolę tego doświadczyć, ponieważ przez obserwację nauczę się tego szybciej niż tylko czytając suchą teorię.

Źródło: https://jaksieuczyc.pl/klucz-do-efektywnej-nauki/

Przedstawię wam teraz inne techniki, które znalazłam w Internecie:

1) Asocjacje - używa się podstawowych cech pamięci, aby przyswoić nowy materiał. Techniki te polegają na dzieleniu większego materiału na mniejsze części.

2) Inscenizowanie - w tej metodzie używa się narzędzi i ludzi, aby stymulować swoja naukę w różnorodny sposób. Jedną z efektywnych metod symulacji jest odgrywanie ról.

3) Przeuczenie - to tak zwane przeuczenie materiału, czyli ponowne przerobienie materiału, którego się uczy.

4) Powtarzanie - polega na skoncentrowaniu się na strategiach, które pozwolą na ciągłe powtarzanie informacji, których się uczymy. Koniecznie trzeba to robić w kreatywny sposób, który zwiększy zdolność przyswajania i przywoływania informacji. Pomocne w tej metodzie jest robienie fiszek, czy też map myśli.
A jakie są wasze metody uczenia się? Możecie mi dać znać, do zobaczenia!


Przyszła "pedagożka" Julka😊



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Magiczne Jezioro Kortowskie - nauka w terenie

Co to jest bioróżnorodność?

GMO - bezpieczne dla człowieka?